رئیس عمومی گمرکات با شماری از تجار ولایت ننگرهار دیدار کرد

5.jpg

13 میزان 1401

محترم مفتی عبدالمتین سعید رئیس عمومی  گمرکات وزارت مالیه با شماری از تجار  ولایت ننگرهار در تالار جلسات معینیت عواید و گمرکات دیدار کرد.
در این نشست که محترم معراج محمد معراج رئیس عمومی عواید، محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترم خان جان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری، معاون عملیاتی گمرکات و برخی از روئسا نیز اشتراک داشتند.
معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در ابتدا از رهبری ریاست عمومی گمرکات بخاطر رسیدگی به موقع به مشکلات تجار تشکر کرد.  وی از رهبری ریاست عمومی گمرک خواست تا برای حل مشکلات تجارتی به ولایت ننگرهار سفر نمایند


در ادامه نماینده تجار ولایت ننگرهار مشکلات موجود را در بخش های فورم انتقال، ترازو ها و طی مراحل گمرکی اموال وارداتی یاد آوری نموده و خواهان حل آن شد. و هم چنین ایشان در مورد معتبر نمودن T1 های نا معتبر گفت که تجار آماده است که T1 ها را معتبر کنند و در این بخش از رهبری ریاست عمومی گمرکات خواهش نمود که جریمه ها را برای تجار معاف کنند و آن عده از تجار که T1 های زیاد نا معتبر داردند در مورد تحویلی به شکل قسط وار موافقه کنند.
ریس عمومی گمرکات پس از استماع مشکلات آنان گفت که فراهم سازی تسهیلات در گمرکات برای تجار از اولویت های ما است و کوشش ما این است که طی مراحل گمرکی را سریعتر کنیم. ایشان در مورد فورم انتقال و فیس ترازو ها گفت که مشکلات این بخش به زودی حل خواهد شد.
محترم سعید در مورد T1 های نا معتبر گفت که تجار در سال جاری باقیات اصلی خود را پرداخت نمایند و در مورد جریمه ها منتظر تصمیم ا.ا.ا باشند.
رئیس عمومی گمرکات  به تجار ولایت ننگرهار اطمینان داد که به زودی هیأت با صلاحیت ریاست عمومی گمرکات به این ولایت سفر کرده و به سایر مشکلات شان رسیدگی خواهند کرد.