مرکز طی مراحل گمرکی موتر های بدون اسناد افتتاح گردید

12 میزان 1401

به منظور ایجاد شفافیت و تسهیلات در امور، مرکز واحد طی مراحل گمرکی موتر های بدون اسناد از سوی ریاست عمومی گمرکات وزارت مالیه، وزارت ترانسپورت و ریاست عمومی ترافیک در گمرک کابل افتتاح گردید. 
در این نشست مولوی ثناءالله نوید رئیس گمرک کابل، محمد سالم اوریاخیل رئیس سیستم های ریاست عمومی گمرکات، نمایندگان وزارت ترانسپورت و ریاست عمومی ترافیک کابل و شماری از مسئولین وزارت مالیه اشتراک داشتند.
مولوی ثناءالله رئیس گمرک کابل در سخنان خود گفت: بر اساس مصوبه دوم، مورخ ۱۹، ماه اول سال ۱۴۴۴هـ.ق کمیسیون اقتصادی امارت اسلامی افغانستان، پروسه طی مراحل موتر های زرهی و غیر زرهی بدون اسناد برای شش ماه تصویب گردید، که رهنمود طی مراحل آن از سوی ریاست عمومی گمرکات تهیه شده و در تمام گمرکات کشور قابل تطبیق می باشد.
محمد سالم اوریاخیل رئیس سیستم های ریاست عمومی گمرکات گفت: در ۶ زون کشور (هرات، قندهار، ننگرهار، خوست، بلخ و قندز) نیز چنین مراکز افتتاح خواهد شد که هدف آن ایجاد شفافیت و سرعت لازم در طی مراحل گمرکی می باشد.
قابل یادآوریست که پروسه طی مراحل گمرکی در (One Stop Shop) از میز کمک و خانه پری فورم معلوماتی مالک موتر آغاز و پس از بررسی تخنیکی و جرمی، معلومات کامل مالک و موتر از سوی کارکنان مربوطه در سیستم ثبت میگردد، سپس مرحله بایومیتریک انجام شده و پس آن به مالک موتر تعرفه ترافیکی داده می شود. پس از طی مراحل قانونی اسناد گمرکی موتر های بدون اسناد جهت اخذ اسناد ترافیکی به ریاست عمومی ترافیک ارسال میگردد.