پس از بررسی سرپرست وزارت مالیه در رهبری گمرک ننگرهار تغییرات گسترده بعمل آمد

16 حمل 1400

پس از بررسی سرپرست وزارت مالیه در رهبری گمرک ننگرهار تغییرات گسترده  بعمل آمد
دو شنبه، ۱۶ حمل ۱۴۰۰
محمد خالد پاینده، سرپرست وزارت مالیه دیروز در راس یک هیئت به منظور بررسی وضعیت گمرک و مستوفیت ننگرهار به این ولایت سفر کرد.
در نخست، سرپرست وزارت مالیه با ضیاالحق امرخیل، والی ننگرهار در رابطه به چگونگی تحقق اهداف و پلان عوایدی سال مالی ۱۴۰۰، ارائه خدمات به موقع و مسلکی برای مؤدیان، جمع آوری درست و به موقع عواید، تحصیل باقیات، مبارزه علیه فساد، تشخیص چالش های فرا راه پروسۀ جمع آوری عواید و دیگر مسائل مرتبط بحث و تبادل نظر نمودند.
در این سفر، سرپرست وزارت مالیه از گمرک و مستوفیت ولایت ننگرهار بازدید نمودند، پس از تشخیص تخلفات و نارسایی های کاری، رئیس گمرک از سمت اش مستعفی و آمرین مسلکی و صادرات و واردات از کار برکنار  و در آمریت های مذکور افراد جدید توظیف و معرفی شدند.
پیش از این، رهبری وزارت مالیه به مسوولین گمرک ننگرهار الی ۱۵ حمل سال جاری وقت داده بود تا با تطبیق قوانین نافذه اهداف تعیین شده خویش را بدست آورده و از بروز تخلفات در طی مراحل محموله های تجارتی جلوگیری نمایند.
تیم تخنیکی وزارت مالیه هم اکنون گمرک ننگرهار را تحت بررسی قرار داده و گزارش خویشرا بعد از تکمیل بررسی های پلان شده به رهبری وزارت مالیه ارائه می نماید تا در مورد تخلفات و عاملین آن برخورد قانونی صورت گیرد.