پیام تبریکی رییس عمومی گمرکات وزارت مالیه به مناسبت روز جهانی گمرک

پیام تبریکی.jpg

6 دلو 1400

پیام تبریکی رییس عمومی گمرکات وزارت مالیه به مناسبت روز جهانی گمرک
روز جهانی گمرک را که مصادف به ۶ دلو است به تمامی همکاران مرکزی و ولایتی خویش تبریک و تهنیت عرض نموده از دربار خداوند پاک برای شان در انجام امور محوله آرزوی موفقیت دارم . 
ریاست گمرکات افغانستان با کارمندان متخصص و متعهد خود، شبانه روز برای محافظت از مرزهای اقتصادی کشور و تسهیل امور صادرات و واردات به مردم بالخصوص تجار ملی تلاش می کند. 
خوشبختانه از اولین روز حاکمیت دولت اسلامی افغانستان، تمامی گمرکات کشور برای صادرات و واردات فعال بود تا چرخه اقتصادی سریعتر به پیش برود. جا دارد در این زمینه از تمامی همکاران متعهد خویش و ادارات مربوطه همکار از صمیم قلب تشکر کنم.
ریاست عمومی گمرکات طی پنج ماه گذشته تصمیمات و تدابیر لازم را برای تسهیل تجارت، مبارزه با فساد، جلوگیری از قاچاق، حکومت داری الکترونیکی، ظرفیت سازی کارمندان و افزایش عواید ملی اتخاذ کرده است که تأثیرات قابل توجهی را در سطح تجارت، کنترل نسبی بر نرخ بازارها و در مجموع بر افزایش عواید ملی داشته است.   
در حال حاضر پروسه گمرکی در تمامی گمرکات کشور الکترونیکی بوده و ریاست عمومی گمرکات متعهد است با رعایت قوانین نافذه کشور و توصیه های سازمان جهانی گمرک (WCO) تسهیلات بیشتری را برای شهروندان و تجار ملی فراهم سازد. 
در پایان یک بار دیگر از خدمات صادقانه تمامی همکاران متعهد خویش تشکر و قدردانی می کنم، خداوند منان به ایشان توفیق خدمت بهتر عنایت فرماید.