ده فیصد محصول صادرات سیخ گول تولیدی کشور معاف شد

STEEL IRON.jpg

17 قوس 1400

ده فیصد محصول صادرات سیخ گول تولیدی کشور معاف شد



دوشنبه، ۱۵ قوس ۱۴۰۰ هـ.ش/ ۲۹ ربیع الثانی ۱۴۴۳ هـ. ق



صادرات نقش اساسی در رشد اقتصادی یک کشور دارد و راه را برای  رسیدن به خودکفایی در عرصه  تولیدات داخلی هموار می کند. بنابراین حکومت اسلامی افغانستان بالخصوص وزارت مالیه متعهد به افزایش صادرات تولیدات داخلی و کاهش اتکا به واردات و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی است. همانطور که به  تجار ملی وعده داده شده برای تسهیل و دستیابی به خودکفایی مالی، فعالیت کارخانه های ذوب آهن ادامه یافته و تصمیم گرفته شد تا ۱۰فیصد   محصول صادرات سیخ گول تولیدی کشور معاف گردد.
رهبری وزارت مالیه و مقامات ذیربط در رابطه به بهبود وضعیت اقتصادی و توجه خاص به رشد صادرات کشور با برداشتن یک گام نیک  در یک توافق دوجانبه ۱۰ فیصد محصول سیخ گول تولیدی کشور که ماهانه ۱۰۰۰ تن آن تنها به پاکستان صادر می شود و یک تن آن بیش از ۹۰۰ دالر امریکایی ارزش دارد، را معاف نموده است.
این در حالیست که قبل از این فلزات داغمه به کشور های همسایه فی تن به ارزش ۳۰۰  دالر امریکایی صادر می شد و به در خواست مکرر صنعت کاران اکیداً از طرف حکومت ممنوع اعلان شد. بنابر این به منظور آسیب نرسیدن به تجار ملی و سرمایه گذاران، بر اساس توافقنامه فوق، سیخ گول تولیدی کشور از این پس بدون مشکل به کشورهای منطقه صادر خواهد شد.