سرپرست وزارت مالیه از گمرک ولایت هرات دیدار کرد

Herat Visit.jpg

17 سرطان 1400

محمد خالد پاینده سرپرست وزارت مالیه از گمرک ولایت هرات دیدار نمود. ایشان ضمن دیدار از گمرک ولایت هرات در محفل گشایش ( مرکز واحد طی مراحل اسناد محصولات صادراتی) نیز اشتراک داشتند. این مرکز از سوی سرپرست وزارت مالیه محمد خالد پاینده و سترپاسوال عبدالصبور قانع والی هرات، نثار احمد فیضی غوریانی وزیر صنعت و تجارت، مشاور رئیس جمهور در امور صادرات و جمعی از تجار ملی افتتاح شد.


محمد خالد پاینده سرپرست وزارت مالیه حمایت وزارت مالیه را از صادرات کشور اعلام داشت و افزود ما برای شکوهمندی و توسعه اقتصادی، حل مشکلات تجار ملی، نیازمند ایجاد توازن بین صادرات و واردات و تسهیلات تعرفه ای هستیم و این باید تقویت یابد.


پس از این گشایش، سرپرست وزارت مالیه به گونه ناگهانی وارد گمرک هرات شد و در آنجا ضمن دیدار با مسئولین گمرک از موترهای باربری و اموال تجارتی که قرار بود انتقال یابد بازدید نمود.


در این دیدار ناگهانی که رئیس تفیذ قانون وی را همراهی می کرد، افراد و موترهای که می خواستند اموال شان را با فرار از مالیات انتقال دهند، توسط رئیس تنفیذ قانون، غرض اجراآت بعدی متوقف شدند. در عین حال سرپرست وزارت مالیه ضمن تاکید به جمع آوری عواید و مالیات و عده سپرد کسانیکه از موقف وظیفوی شان در این مسئله سوی استفاده کردند و یا غفلت وظیفوی داشتند از وظیفه سبکدوش و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.