گمرک کابل سه عراده وسایط حامل اموال سریع الفساد دستگیر شده را لیلام می نماید

custom.jpg

26 جوزا 1400
گمرک کابل سه عراده وسایط حامل بار مالته و لیمو را که به طور قاچاق وارد کشور شده بود که به تعداد مجموعی 5478 کارتن مالته و 768 کارتن لیمو به وزن های مختلف می باشد و توسط تیم مؤظف مراقبت های سیار دستگیر شده، لیلام می نماید.
به اساس درخواست صاحب اموال از جانب گمرک کابل جهت بررسی و تشریح هیئت مؤظف گردید اما صاحب اموال تا هنوز حاضر به پرداخت دین گمرکی نه گردیده است.
مطابق ماده 190 قانون گمرکات افغانستان محکمه ذیصلاح مکلف است که حد اکثر در خلال 24 ساعت بعد از دستگیری اموال سریع الفساد حکم مصادره آن را صادر نماید. هر گاه حکم محکمه به موقع صادر و یا مواصلت ننماید، مامورین گمرک مکلف اند با موافقت مالک (در صورتیکه حاضر باشد) اموال قاچاق را تحت نظر هیئت مؤظف اداره گمرک لیلام و پول آنرا الی وصول حکم محکمه به ودیعت بگذارد.
ریاست عمومی گمرکات از آن عده تجاریکه اموال شانرا به طور قاچاق وارد کشور می نماید درخواست می نماید که مطابق قوانین نافذه کشور اموال خویش را در گمرک ها طی مراحل نماید در صورتیکه اموال را مطابق قانون گمرکات طی مراحل نکند و یا اینکه به طور قاچاق وارد کشور نماید توسط تیم های مؤظف دستگیر و مطابق قانون گمرکات لیلام می شود.