رئیس عمومی گمرکات از نقطه صفری نواپاس ولایت کنر دیدار کرد

15 جوزا 1400
هیئت وزارت مالیه به ریاست محترمه آمنه احمدی، رئیس عمومی گمرکات به تاریخ ۱۳ جوزا سال مالی ۱۴۰۰ به ولایت کنر سفر رسمی نمود.
هدف سفر رئیس عمومی گمرکات به ولایت متذکره دیدار از نقطه صفری نواپاس و ارزیابی این راه بود که با مقامات و تجار مشوره های لازم نماید.
محترمه احمدی در سفرش با ولایت کنر ضمن دیدار با والی این ولایت به شماری از تجار ملی ولایات کنر و ننگرهار نیز دیدار نمود.
در دیدار با محترم محمد اقبال سعید، والی کنر جانبین در مورد افتتاح راه نواپاس به منظور صادرات، مشکلات تجار این ولایت و راه حل آن، جستجو منابع عوایدی جدید و دیگر مسایل مرتبط بحث و تبادل نظر نمودند.
همچنان وی در حضور داشت والی کنر با شماری از تجار ملی ولایات کنر و ننگرهار دیدار نموده که به نماینده گی از ایشان رؤسای اتاق های تجارت هر دو ولایت مشکلات موجود تجار را با رئیس عمومی گمرکات شریک ساختند. ایشان خواهان صادرات قانونی چوب و سنگ های نیمه قیمتی ولایت کنر شدند.
رئیس عمومی گمرکات گفت که هدف سفر من به ولایت کنر این است که مشکلات تجار را از نزدیک استماع نمایم همچنان به منظور جلوگیری از تراکم در گمرک تورخم به روی صادرات و رفت آمد وسایط خالی از راه نواپاس به شما مشوره کنم. رئیس عمومی گمرکات با ایشان در مورد تطبیق اصلاحات اخیر در گمرکات نیز معلومات همه جانبه را شریک نمود.
در این سفر محترمه احمدی با همراهی معاون والی کنر، ولسوال سرکانو، مستوفی این ولایت و شماری از نماینده گان تجار ملی به منظور ارزیابی راه از نقطه صفری نواپاس دیدار نمود.
همچنان د رئیس عمومی گمرکات در دیدار از مستوفیت و گمرک ولایت کنر با کارمندان این ادارات دیدار نموده مشکلات و پیشنهادات ایشان را استماع نمود و در زمینه به ایشان رهنمایی های لازم داد.