معاون تخنیکی و حمایوي ریاست عمومی گمرکات با نماینده گان اتاق ها و اتحادیه های تجارتی در مورد ایجاد یوزر توسط شرکت های تجارتی بحث نمود

مجلس جهت ایجاد یوزر برای تجار ملی.jpg

29 حمل 1400

محترم خسرو انوری، معاون تخنیکی و حمایوی ریاست عمومی گمرکات امروز مورخ ۲۹حمل سال مالی ۱۴۰۰ با نماینده گان اتاق ها و اتحادیه های تجارتی در حضورداشت محترم فیروز خان رئیس هیئت عامل فدراسیون اتاق های تجارت افغانستان دیدار کرد.
در دیدار جانبین در رابطه به چگونگی ایجاد یوزر برای شرکت های تجارتی در سیستم اسیکودا به منظور طی مراحل اموال تجارتی در گمرک ها بحث و تبادل نظر نمودند.
در نخست محترم فیروز خان ضمن خوش آمدید به تمام اشتراک کننده گان گفت که مطابق به حکم مقام عالی ریاست جمهوری تمام کمیشنکاران در گمرک ها لغو خواهد شد و از نماینده گان اتاق ها و اتحادیه ها درخواست نمود که این موضوع را به سمع تاجر برساند که به منظور جلوگیری از سگتگی در امور واردات و صادرات هر چه عاجل به ادارات گمرک ها مراجعه نموده و در سیستم اسیکودا یوزر ایجاد نماید.
معاون تخنیکی و حمایوی ریاست عمومی گمرکات گفت که به منظور ایجاد شفافیت و تسهیلات هر چه بیشتر به تجار ملی تصمیم لغو کمیشنکاران و ایجاد یوزر توسط شرکت های تجارتی گرفته شده است. وی گفت که به تمام ادارات گمرکی اطلاع داده شده و نماینده گان شرکتهای متذکره میتوانند به منظور اخذ یوزر مراجعه نماید.
محترم انوری گفت که اظهار نامه گمرکی اکنون الکترونیکی شده و شرکت های تجارتی بعد از اخذ یوزر آن را به شکل آنلاین خانه پوری کرده می تواند.
در اخیر این نشست نماینده گان اتاق ها و اتحادیه های تجارتی ضمن حمایت از این پروسه سوالات شان را مطرح نموده که توسط تیم تخنیکی ریاست عمومی گمرکات پاسخ داده شد.