رئیس عمومی گمرکات به ولایت هرات سفر کرد

IMG-20231221-WA0053.jpg

30 قوس 1402

الحاج مفتی عبدالمتین سعید رئیس عمومی گمرکات که به سرپرستی یک هیئت تخنیکی به ولایت هرات سفر کرده بود با حضور شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات با برخی از تجار و صنعتکاران این ولایت دیدار کرد.
در این دیدارها که محترم محمد ابراهیم خلیل، رئیس تنفيذ قانون ریاست عمومی گمرکات، همراهی وی را میکرد، معاون والی هرات و رئیس گمرک نیز حضور داشتند. در ابتدا تجار و صنعتکاران ولایت مذکور به نوبه خود به منظور رقابت سالم در بازارها و حمایت از فابریکات صنعتی جلوگیری از قاچاق، در رابطه به وارد نمودن موترهای دستی پاکستان، طی مراحل اموال تجاری در گمرک سرحدی اسلام قلعه، افزایش مدت کاری گمرک هرات و بلند رفتن تعرفه اموال تولیدی داخلی، مشکلات و پیشنهادات خویش را با رئیس عمومی گمرکات شریک ساختند.
رئیس عمومی گمرکات پس از استماع مشکلات و پیشنهادات آنان گفت، ریاست عمومی گمرکات تمامی تدابیر لازم را برای جلوگیری از قاچاق اموال در سطح کشور گرفته است، که حدود (۹۴) هزار تن اموال قاچاق فقط در شش ماه نخست سال روان کشف و ضبط گردیده است. وی به مسئولین گمرک هرات هدایات لازم را جهت رفع برخی از مشکلات تجار و صنعتکاران داده و به آنان اطمینان داد که مشکلات باقی مانده نیز در اسرع وقت حل خواهد شد.
رئیس عمومی گمرکات در این سفر امور گمرک محصولی هرات و گمرک سرحدی اسلام قلعه را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داده و در قسمت کاری ضمن استماع مشکلات کارمندان، جهت بهبود امور هدایات لازم را نیز به مسئولین و کارمندان گمرک مذکور ارائه نمود.