رئیس عمومی گمرکات با مسؤلین و تجار ولایت نیمروز دیدار کرد

NIMROZ-2.jpg

27 قوس 1402

الحاج مفتی عبدالمتین «سعید» رئیس عمومی گمرکات که در رآس یک هیئت تخنیکی به ولایت نیمروز سفر رسمی داشته، ضمن ایجاد تسهیلات برای ترانزیت خارجی و ارزیابی گمرک این ولایت، با شماری از تجار و مسؤلین ولایت مذکور دیدار های جداگانه نیز داشته است.
در دیدار که با تجار ولایت نیمروز داشت، الحاج مولوی عبدالقیوم «روحانی» معاون و سرپرست ولایت مذکور، محترم محمد ابراهیم “خلیل” رئیس تنفیذ قانون ریاست عمومی گمرکات، مولوی مطیع الله «سعید» رئیس گمرک، الحاج عبیدالله «نوری» رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری، روسای شماری از ادارات ملکی و تجار نیز اشتراک داشتند، طرفین روی مشکلات موجود و راهای حل آن در زمینه تجارت و گمرکات ولایت مذکور بحث همه جانبه نمودند.
رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت نیمروز به نمایندگی از تجار ولایت مذکور مشکلات موجود در راستای صادرات و واردات اموال تجاری و مدت کم کاری کارمندان بانکی مطرح نموده و خواهان همکاری برای رفع آن گردید.
رئیس عمومی گمرکات در سخنان خویش هدف سفراش به ولایت نیمروز استماع نمودن مشکلات تجار در عرصه گمرکات و تجارت و اتخاذ تصامیم لازم در ارین رابطه عنوان کرد. محترم سعید افزود که ما همواره تلاش کرده ایم تا در عرصه تجارت تسهیلات لازم برای تجار افغان ایجاد کنیم. وی همچنان در بخش حل مشکلات موجود اطمینان همکاری داد.
علاوه بر این رئیس عمومی گمرکات و هیئت همراه با حضورداشت معاون والي ولایت نیمروز و رئیس محکمه استناف با شورای علمای ولایت مذکور نیز گفتگو کردند. در این دیدار طرفین روی جلوگیری وارد و صادر کردن اموال قاچاقی و همکاری شورای علماء و محکمه در این راستا بحث و تبادل نظر نمودند که در پایان نشست شورای علماء، محکمه و ارگان های امنیتی از همکاری همه جانبه اطمینان دادند.
همچنان هیئت اعازم شده ریاست عمومی گمرکات به ولایت نیمروز، بخش ترانزیت خارجی را در گمرک مذکور فعال ساخته و به کارمندان این بخش آموزش های لازم داده شد که پس از این تمامی مشکلات تجار در زمینه ترانزیت خارجی برطرف خواهد شد.
قابل ذکر است که رئیس عمومی گمرکات و هیئت همراه در این سفر امور روزانه گمرک نیمروز را از نزدیک ارزیابی نموده و هدایات لازم را جهت بهبود امور به مسئولین مربوطه ارائه کرد.