امور گمرکات بزرگ کشور امسال نسبت به سال گذشته به خوبی پیش میرود

11.jpg

23 قوس 1402

جلسه تخنیکی ارزیابی وضعیت گمرکات، تحت ریاست محترم نقیب الله عابد معاون عملیات ریاست عمومی گمرکات، دایر گردید، که هدف آن مقایسه ارزیابی امور گمرکات بزرگ کشور در ماه قوس سال مالی جاری و گذشته بود.
در این جلسه روسای ریاست عمومی گمرکات و مسئولین گمرکات ولایتی از طریق ویدیو کنفرانس اشتراک کرده بودند.
در ابتدا محترم محمد وسیم عثمان رئیس پلان سازی، پالیسی، نظارت و ارزیابی ریاست عمومی گمرکات گزارش جامعی از فعالیت های انجام شده گمرکات در ماه عقرب را ارائه نمود، همچنان معلومات کاملی را در رابطه به جمع آوری عواید، تجارت انجام شده در تمامی گمرکات کشور، ارزش گمرکی اموال وارداتی، تعداد و وزن ثبت شده محموله های تجاری در این مدت، به اشتراک کنندگان ارائه نمود. که در این گذارش فعالیت های گمرکات بزرگ کشور نسبت به ماه عقرب سال گذشته مثبت ارزیابی گردید.
همچنان اشتراک کنندگان در مورد گزارش ماه عقرب بحث همه جانبه نموده و مشوره های لازم را برای بهبود امور به مسئولین گمرکات ولایتی ارائه کردند، سپس مسؤلین گمرکات ولایتی نیز مشکلات موجود در بخش های کاری مربوطه خویش را یاد اوری کردند و از سوی رهبری ریاست عمومی گمرکات به انان اطمینان داده شد تا به آن رسیدگی کنند.
قابل یادآوریست که ریاست عمومی گمرکات ارزیابی تخنیکی تمامی گمرکات را به شکل ماهانه، ربعوار و سالانه انجام می دهد تا به مشکلات موجوده در وقت معیین رسیدگی صورت گیرد.