رئیس عمومی گمرکات مشکلات تجار ولایت قندهار را استماع نمود

00.jpg

23 قوس 1402

یک هیئت تخنیکی تحت ریاست الحاج مفتی عبدالمتین «سعید» رئیس عمومی گمرکات که به ولایت قندهار سفر کرده در حضورداشت حاجی ملا صاحب سرپرست ولایت قندهار با شماری تجار این ولایت در مقام ولایت مذکور دیدار کرده و مشکلات آنان را استماع نمود.
در این نشست که قاری محمد ابراهیم «خلیل» رئیس تنفیذ قانون ریاست عمومی گمرکات و رئیس گمرک قندهار نیز حضور داشتند، والی سرپرست ولایت قندهار ضمن خوش آمدید به تمامی حاضرین، روی ارزش استفاده از پول افغانی در کشور، ترویج آن و ممنوعیت مطلق ارز های خارجی صحبت نمود.
رئیس عمومی گمرکات گفت: «الحمدلله تجارت در کشور پیشرفت کرده است، که دلیل آن ارائه تسهیلات برای تجار است، وی از تاجران خواست تا اموال تجاری به ویژه ادویه جات را در لابراتوار های کشور جهت مشخص ساختن کیفیت شان چک نموده و به منظور جلوگیری از ضایع شدن عواید ملی، آنرا از راه های رسمی وارد کشور نمایند.
تجار ولایت قندهار نیز به نوبه خود مشکلات موجود تجاری در کشورهای همسایه به ویژه پاکستان، صادرات میوه خشک به سایر کشور ها و مشکلات موجود در بخش های دیگر را یادآوری نمود و از رئیس عمومی گمرکات خواستار رفع آن گردید.
رئیس عمومی گمرکات با نظر داشت امکانات موجود، به آنان اطمینان همکاری همه جانبه داد.
قابل تذکر است که رئیس عمومی گمرکات در سفر رسمی خویش به ولایت قندهار امور روزمره گمرک این ولایت را نیز مورد ارزیابی قرار داده و توصیه های لازم را جهت بهبود امور به مسئولین مربوطه ارائه کرد.