تصامیم چهارمین جلسه کمیته تعرفه سال مالی جاری از سوی مقام وزارت مالیه منظور گردید

۲۲۲.jpg

9 قوس 1402

تصامیم چهارمین جلسه کمیته تعرفه از سوی مقام وزارت مالیه منظور شد. در این جلسه کمیته تعرفه با درنظرداشت اصل حمایت از تولید داخلی، تجارت و عواید دولتی تصامیم ذیل اتخاذ گردید:
۱ – تعرفه گمرکی شیر خشک وارداتی در بوجی از (۵ درصد به ۸ درصد) افزایش یافت که سر از تاریخ (۵) ماه (جدی) سال جاری در تمامی گمرکات کشور قابل تطبیق می باشد.
۲- تعرفه گمرکی رنگ تعمیراتی از (۶.۵ درصد به ۱۰ درصد) افزایش یافت که سر از تاریخ (۵) ماه (جدی) سال جاری در تمامی گمرکات کشور قابل تطبیق می باشد.
۳- تعرفه گمرکی ظروف پلاستیکی یکبار مصرف از (۳۰ درصد به ۴۰ درصد) افزایش یافت که سر از تاریخ (۵) ماه (جدی) سال جاری در تمامی گمرکات کشور قابل تطبیق می باشد.
۴- تعرفه گمرکی قالین، موقیت ها و سایر فرش باب از (۲۵ درصد به ۳۰ درصد) افزایش یافت که سر از تاریخ (۵) ماه (جدی) سال جاری در تمامی گمرکات کشور قابل تطبیق می باشد.
۵- تعرفه گمرکی بخاری های ترکی ساخته شده برای سوخت چوب و زغال سنگ از (۲.۵ درصد به ۱۰ درصد) افزایش یافت که سر از تاریخ (۵) ماه (جدی) سال جاری در تمامی گمرکات کشور قابل تطبیق می باشد.
۶- تعرفه گمرکی ماشین های تریشر از (۱۰ درصد به ۱۶ درصد) افزایش یافت که سر از تاریخ (۵) ماه (جدی) سال جاری در تمامی گمرکات کشور قابل تطبیق می باشد.
۷- تعرفه گمرکی وارداتی مالته از (۲۰ درصد به ۳۰ درصد) افزایش یافت که سر از تاریخ (۵) ماه (جدی) سال جاری در تمامی گمرکات کشور قابل تطبیق می باشد. همچنان تعرفه فصلی کینو که قبلاً (۳۰) درصد و مالته (۲۰) درصد بود و معیاد آن از تاریخ اول ماه قوس الی (۳۰) ماه حوت تعیین شده. تعرفه فصلی گمرکی هر دو میوه مذکور به (۴۰) درصد افزایش یافت که در حال حاضر در تمامی گمرکات کشور قابل تطبیق می باشد.
۸- تعرفه گمرکی پنبه مصنوعی از (۲.۵ درصد به ۸ درصد) افزایش یافت که سر از تاریخ (۵) ماه (جدی) سال جاری در تمامی گمرکات کشور قابل تطبیق می باشد. همچنان تعرفه گمرکی فصلی پنبه مصنوعی و طبیعی که معیاد آن از (۱۵) ماه میزان الی (۲۹) ماه عقرب می بود، (از ۸ درصد به ۱۶ درصد) افزایش یافت.